De onbewuste media

0
298

De onbewuste media.
28 mei

We zien de media voornamelijk handelen vanuit de ‘onbewuste wil‘. Daarbij worden ze voortgedreven door hun verlangen om ergens op te reageren. Waarbij de schrijver van het bericht zich dan laat leiden, door de omgeving en veelal onbewuste overtuigingen.

Als gevolg hiervan komt er gemakkelijk een goed/fout berichtgeving op gang. Waarbij in een hoog tempo wordt gereageerd op de actualiteit.

Hierdoor kunnen grote verbanden niet goed worden gezien. Bovendien kan vergeving nauwelijks kan plaatsvinden. Waarbij het zelden zal leiden tot nieuwe creaties.

Kortom, de kritiek op de media, die we vandaag de dag vaak horen, lijkt een uiting te zijn van het verlangen naar meer bewustzijn in de media.

Rien Hagenaars is als eigenaar en begeleider binnen het Uniovision 5DBC concept werkzaam. Vanuit zijn ervaringen en visie schrijft hij artikelen. Het is zijn intentie om, vanuit het perspectief van bewustzijn, situaties en processen inzichtelijk te maken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.